Okularnik mniej atrakcyjny?
Monia B. - 2008-12-31 14:09
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Kira dzięki :roza: A przy astygmatyzmie można nosić soczewki tylko często są na indywidualne zamówienie, z cylindrami. Wiem, że niektórzy noszą po prostu większe dioptrie, kiedyś mi nawet okulistka tak zaleciła, ale jakoś się nie przekonałam :rolleyes:
szajajaba - 2008-12-31 14:23
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Witam :)
Nigdy w życiu nie wpadłabym na to, że osoba w okularach może być mniej atrakcyjna. Wręcz przeciwnie - są osoby jakby wręcz stworzone do okularów ;)
Mój luby nosi okulary, teraz zmienił oprawki z klasycznych drucików na jakieś takie awangardowe wzorzyste. Ja od miesiąca również mam okulary (tia, starość nie radość :hahaha: ), mam metalowo - plastikowe, pełne, szaro czerwone. Uwielbiam je :) nie muszę nosić codziennie, raczej do komputera i na wykłady (niewiele widzę z daleka, tzn. nie mylę ludzi, ale - przeczytanie czegokolwiek graniczy z cudem).
Kira87 - 2008-12-31 14:28
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
2 załącznik(i/ów)
Cytat:
Napisane przez ssisi
(Wiadomość 10287121)
Kira- mam kolezankę ,która ma drobna buzię i okulary dopasowała sobie dziecięce.
Chmm...z tym, że ja mam drobną i jednocześnie pucułowatą buzię (no ale jakby nie patrzeć, dzieci z reguły są pucułowate :D).
Poprzymierzam jeszcze różne oprawki, bo trochę się boję szkieł (mam bardzo wrażliwe oczy i nie lubię koło nich manipulować).
Cytat:
Napisane przez ssisi
(Wiadomość 10287121)
Ja noszę szkła minusy a oprawki mam takie że widac je tylko po bokach, na twarzy widac tylko same szkła(które optyk Ci wytnie jak chcesz),soczewki tez noszę przeważnie na basen albo na narty lub latem ,spróbuj mozna kupic miesieczne za 40 zł,jak Ci nie będą pasowac to trudno:(
40zł miesięcznie, to niby nie tak dużo ale w przeliczeniu wyniesie to znacznie więcej, niż jakbym kupiła nawet drogie oprawki. :(
Może dla zobrazowania mojej sytuacji wrzucę zdjęcia w okularach i bez. Jak widać mam wąskie oczy i okulary dodatkowo je obciążają :(
Malla - 2008-12-31 14:33
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Soczewki powiększające to po prostu kolorowe o większej pigmentowanej tarczy. Na wątku o kolorowych trochę o nich jest, nie trzeba było zakładać nowego.
szajajaba - oj, racja że nie ten wiek, a do beretu najlepiej pasują takie wielkie plastikowe ;)
Monia B. - jak bardzo niekolorowe są Transitions przy słabym oświetleniu? Miałam styczność z fotochromami, nie dało się ich nosić w normalnym świetle, a T. reklamują jako prawie idealnie niezabarwione w normalnym świetle.
Monia B. - 2008-12-31 14:37
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
A więc pokażę Wam siebie, ciekawa jestem Waszych opinii. W ciemnych włosach to Ja obecnie, a to jedno zdjęcie w blondzie to sprzed roku, ale bez okularów. A nie mam współczesnego bez okularów :rolleyes: Jeszcze nie mam, ale chodzi głównie o te oprawki, co mam teraz. Jak znajdę jakieś zdjęcie w poprzednich okularkach to też zamieszczę ;)
Z góry przepraszam za jakość zdjęć, ale te niektóre to takie powycinane :D
Monia B. - 2008-12-31 14:42
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Malla moim zdaniem w 99% przezroczyste, dlatego się na nie zdecydowałam, bo nie lubię lekko przyciemnionych szkieł jak to jest przy tych zwykłych fotochromach :rolleyes:
Kira87 - 2008-12-31 15:02
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Monia B. bardzo fajne są te kolorowe oprawki :)
Na pewno ciekawsze od takich zwykłych, czarnych (szczególnie dzięki tym refleksom np. na ostatnim zdjęciu).
Malla - 2008-12-31 15:26
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Monia B. - na każdym zdjęciu wyglądasz zupełnie inaczej! Bardzo ładne oprawki!
fiolka85 - 2008-12-31 15:41
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Kira te okularki na zdjęciu są faktycznie za duże. Spróbuj poszukać jakiś delikatniejszych na pewno coś się znajdzie tylko czasem trzeba się trochę naprzymierzać, aż sie dojdzie do tego jaki kształt Ci najbardziej pasuje.
co do transitions to one w pomieszczeniach nie są idealnie rozjaśnione ( widać to jak się przyłoży je do białej kartki) ale na twarzy zupełnie tego zabarwienia nie widać.
Daenerys - 2008-12-31 18:20
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
3 załącznik(i/ów)
Cytat:
Napisane przez fiolka85
(Wiadomość 10288436)
Kira te okularki na zdjęciu są faktycznie za duże. Spróbuj poszukać jakiś delikatniejszych na pewno coś się znajdzie tylko czasem trzeba się trochę naprzymierzać, aż sie dojdzie do tego jaki kształt Ci najbardziej pasuje.
co do transitions to one w pomieszczeniach nie są idealnie rozjaśnione ( widać to jak się przyłoży je do białej kartki) ale na twarzy zupełnie tego zabarwienia nie widać.
Tez uwazam, ze sa troche za duze.
Sama nosilam bardzo podobny model, ale zrezygnowalam po pol roku na rzecz moich klasycznych. :rolleyes:Teraz mam druga wersje prawie takich samych okularow.
I chce kupic trzecia, obym znalazla, bo te co nosze teraz sa juz troche zniszczone (mam je od roku).
No i stad moje pytanie: na jak dlugo starczaja Wam okulary, bo ja musze po roku wymieniac. :(
Oto zdjecia:
1. Klasyczne okulary wersja stara
2. Za duze okulary
3. Klasyczne okulary wersja nowa
szajajaba - 2008-12-31 19:04
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Monia B., przymierzałam chyba takie same oprawki :) Ja wyglądałam koszmarnie, ale ty ładnie, zwłaszcza na 1 i ostatniej fotce :)
Ach, czerwone oprawki mają w sobie to COŚ :D
fiolka85 - 2009-01-01 16:07
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Daenerys faktycznie klasyczne oprawki pasują Ci bardziej. Te na 3 zdjęciu wyglądają najładniej :).
Mi ostatnie okulary starczyły na rok, właśnie niedawno kupiłam sobie nowe.
Violka33 - 2009-01-01 16:49
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Monia B.
(Wiadomość 10287636)
Malla moim zdaniem w 99% przezroczyste, dlatego się na nie zdecydowałam, bo nie lubię lekko przyciemnionych szkieł jak to jest przy tych zwykłych fotochromach :rolleyes:
A ile kosztują takie szkła Transitions? Sprawdzają się na codzień?Sama noszę okulary od lat, soczewki kontaktowe próbowałam ale nie lubię dłubać sobie w oczach. Pracuję też przy komputerze, który wysusza mi oczy co nie jest dobre przy soczewkach. No więc zostałam przy okularach, zawsze można znaleźć sobie fajne oprawki.
Dyna - 2009-01-01 19:03
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
a czy któraś z Was ma uczulenie na soczewki?
gdy okulistka pół roku temu pozwoliła mi je nosić, byłam w siódmym niebie. od razu zniknęło moje całe zakompleksienie. ale ostatnio poszłam na kontrolę. a tu krach. wrastanie naczyniek krwionośnych, osad na rzęsach, jakaś tam ropa, której w ogołe nie czułam. w soczewkach czułam się znakomicie. a teraz mam miesiąc w okularach i mnóstwo kropel.
czuję się brzydko i mało atrakcyjnie. mam uraz do okularów. nienawidzę stać teraz przed lustrem.mam tylko nadzieję, że wszystko wróci do normy.
Martucha1985 - 2009-01-01 20:22
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Nie uważam żeby okularnik był mniej atrakcyjny. Ważne jest tylko żeby dobrze dobrać oprawki i okulary potrafią dodać uroku. Noszę okulary od 5 roku życia i to na stałe. Lubię je nosić tylko faktycznie przeszkadzają mi latem bo słońce mnie oślepia i nie ma najmniejszej mowy o wejściu do wody bez nich. Nie mogę nosić przeciwsłonecznych bo mam -4,5 dioptrii na prawe i -2,5 na lewe oko. Fotochromy strasznie mi się nie podobają a soczewek nosić nie mogę bo mam bardzo wrażliwe spojówki. Nawet od głupiej klimatyzacji oczy mnie pieką, wystarczy że tylko wejdę do jakiegokolwiek supermarketu i już łzawią i pieką. Taki urok okularnika... Pomalutku zbieram pieniądze na operację laserową bo minusów nie da wyleczyć zwyczajnie szkłami. Pozdrawiam. Marta
fiolka85 - 2009-01-01 20:37
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Dyna
(Wiadomość 10298981)
a czy któraś z Was ma uczulenie na soczewki?
gdy okulistka pół roku temu pozwoliła mi je nosić, byłam w siódmym niebie. od razu zniknęło moje całe zakompleksienie. ale ostatnio poszłam na kontrolę. a tu krach. wrastanie naczyniek krwionośnych, osad na rzęsach, jakaś tam ropa, której w ogołe nie czułam. w soczewkach czułam się znakomicie. a teraz mam miesiąc w okularach i mnóstwo kropel.
.
To co opisujesz to nie uczulenie na soczewki tylko reakcja oka na niedotlenienie ( wrastanie naczynek) spróbuj zmienić soczewki na takie które przepuszczają więcej tlenu. Osad na rzęsach to może zapalenie brzegu powiek każdemu może się zdarzyć, ale może nieodpowiednio dbałaś o soczewki albo nosiłaś je dłużej niż powinnaś.
Martucha możesz sobie zrobić okulary przeciwsłoneczne z korekcją
Dyna - 2009-01-01 20:51
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
dbałam i to aż przesadnie. kurczę, okuliści w moim miescie właśnie tacy. każdy co innego, a o niedotlenienu nikt nic nie wspomniał. uf. cholerne wady wzroku.
BioIvO - 2009-01-02 10:07
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Dyna
(Wiadomość 10298981)
a czy któraś z Was ma uczulenie na soczewki?
gdy okulistka pół roku temu pozwoliła mi je nosić, byłam w siódmym niebie. od razu zniknęło moje całe zakompleksienie. ale ostatnio poszłam na kontrolę. a tu krach. wrastanie naczyniek krwionośnych, osad na rzęsach, jakaś tam ropa, której w ogołe nie czułam. w soczewkach czułam się znakomicie. a teraz mam miesiąc w okularach i mnóstwo kropel.
czuję się brzydko i mało atrakcyjnie. mam uraz do okularów. nienawidzę stać teraz przed lustrem.mam tylko nadzieję, że wszystko wróci do normy.
Ja mam uczulenie na soczewki (albo raczej miałam) Zdaje sie ze to sie nazywa- wielkobrodawczakowe zapalenie spojówek. Ale ewidentnie się do tego sama przyczyniłam. Chodzilam w soczewkach codziennie od 7 rano do 23. Nawet nie mialam okularów zwykłych, myślalam że w soczewkach moge zapomniec o wadzie wzroku. Po latach takiego traktowania oczy sie zbuntowały i soczewka zaczela mi sie kleic do powieki i jak mrugałam to sie przesuwała po oku (tragedia!!!!!) Na szczescie bardzo madra okulistka zdiagnozowala chorobe, dała kropelki i zakazala noszenia kontaktów. A teraz chodze w okularach i od swieta zakladam soczewki. Nie wiem czy zapalenie moze powrocic ale juz jestem ostrozna.
fiolka85 - 2009-01-02 13:45
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
po olbrzymiobrodawkowym zapaleniu spojówek można dalej nosić soczewki tylko trzeba znaleźć przyczynę która je wywołała i ją zlikwidować.
Czasem wystarczy zmienić płyn, czasem trzeba zmienić soczewki albo ograniczyć czas ich noszenia.
Kira87 - 2009-01-02 16:21
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez fiolka85
(Wiadomość 10288436)
Kira te okularki na zdjęciu są faktycznie za duże. Spróbuj poszukać jakiś delikatniejszych na pewno coś się znajdzie tylko czasem trzeba się trochę naprzymierzać, aż sie dojdzie do tego jaki kształt Ci najbardziej pasuje.
Kupowałam je dosyć dawno temu i wtedy lepszych na siebie nie znalazłam. Może teraz znajdę coś odpowiedniego...ale trochę szkoda mi kasy na nowe oprawki :(
lewaloff - 2009-01-02 17:35
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Daenerys
(Wiadomość 10289965)
Tez uwazam, ze sa troche za duze.
Sama nosilam bardzo podobny model, ale zrezygnowalam po pol roku na rzecz moich klasycznych. :rolleyes:Teraz mam druga wersje prawie takich samych okularow.
I chce kupic trzecia, obym znalazla, bo te co nosze teraz sa juz troche zniszczone (mam je od roku).
No i stad moje pytanie: na jak dlugo starczaja Wam okulary, bo ja musze po roku wymieniac. :(
ja mam oprawki po kilka lat, mój rekord to ehmmm.. 15 lat, tyle mam moje ukochane kolorowe opraweczki i pewnie bym je jeszcze nosiła i nosiła, gdyby nie fakt, że czas zrobił swoje i oprawka się ulteniła i już się nie nadają "na miasto" :(
teraz czeka mnie odrobina szaleństwa, bo muszę sobie kupić nowe oprawki zwykłe i zrobić okulary przeciwsłoneczne, macie może jakieś propozycje na kolorowe, awangardowe oprawy?
madzikUK - 2009-01-02 18:22
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Witam Was serdecznie;
ja nosilam okulary przez ponad 10 lat. i wszyscy mi mowili, ze w okularach wygladalam lepiej niz bez. ale faktem jest jak tu wiekszosc z Was wspomina, ze sa po prostu upierdliwe, tym bardziej jak sie ma coraz wieksza wade i bez okularow nic nie mozna zrobic.
bywalo tak, ze na imprezy rowniez zdejmowalam i wtedy pytalam sie kolezanki co sie dzieje.heh. czy jest ktos na horyzoncie wart zainteresowania:)) nieraz pomylilam osoby, z ktorymi rozmawialam; kiedys jak otwieralam drzwi wejsciowe to przydzwonilam sobie w binokle i takie krzywe bidule musialam nosic przez jakis czas; a najgorsze jak zgubilam okulary na jednej z imprez. myslalam, ze do domu nie wroce, czulam sie jak po utracie najwiekszego skarbu, ktory mi ktos nagle odebral i co ja biedna teraz poczne:Dtym bardziej, ze wada mi sie pogarszala. zaczynalam od -0.5 a ostatnie jakie mialam to -4.5.
2 lata temu zaczelam powaznie nad tym myslec, ze moje zycie toczy sie w okol okularow i niech cos sie stanie z nimi, to jak ja sobie poradze?? w sumie nie wiem czemu, ale soczewek nie bralam nigdy pod uwage, ale to nigdy. :confused:
i w ten oto sposob zaczelam rozwazac laser; i tak oto od 2 lat jestem w posiadaniu "nowych" oczu.:D naprawionych.
i wiecie co?? podobaja mi sie okulary u dziewczyn. jak sa dobrze dobrane do twarzy i charakteru posiadaczki, to jestem jak najbardziej za.
aanitkaa - 2009-01-02 20:04
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
nosze soczewki bo w okulary sa dla mnie uciazliwe szczegolnie zima ale znam wielu facetow ktorym szczegolnie podobaja sie kobiety w okularach dlatego tez mysle nad zakupem okularkow moze nie na codzien ale.... i wogole oczy tez powinny czasem odpoczywac od soczewek
Monia B. - 2009-01-02 23:41
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Violka33
(Wiadomość 10297161)
A ile kosztują takie szkła Transitions? Sprawdzają się na codzień?Sama noszę okulary od lat, soczewki kontaktowe próbowałam ale nie lubię dłubać sobie w oczach. Pracuję też przy komputerze, który wysusza mi oczy co nie jest dobre przy soczewkach. No więc zostałam przy okularach, zawsze można znaleźć sobie fajne oprawki.
Violka to zależy od wady wzroku, ja mam na jedno oko 3,75, drugie 3,25 minus + astygmatyzm i niestety cylindry podnoszą cenę. Za same szkła zapłaciłam prawie 700zł:( (bez cylindrów gdzieś ponad 500zł). Koszmar jakiś, zależy oczywiście od wielkości finansów jakimi się dysponuje, ale okulary za 1000zł to uważam, ze to bardzo sporo i dużo za dużo.
Noszę je ok. 10 miesięcy i jestem bardzo zadowolona, także mogę szczerze je polecić, czuję 100% komfort noszenia, szkła zabarwiają się naprawdę błyskawicznie :ehem:
Monia B. - 2009-01-02 23:51
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
MadzikUK czyli rozumiem, że miałaś przeprowadzoną operację laserową obu oczu? Qrcze, ciekawa jestem jaki to koszt i jakie trzeba spełniać warunki, żeby mieć taki zabieg, hmmm...może kiedyś, kto wie?
Ja uważam, że okularnice/okularniki nie są mniej atrakcyjni, niby dlaczego? Zależy co kto rozumie pod pojęciem 'atrakcyjność', myślę, że to pojęcie względne i co ludzi to tyle opinii, ale zgodzę się z faktem, że okulary utrudniają życie.
Monia B. - 2009-01-03 00:00
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Daenerys trzecie zdjęcie z najnowszymi okularkami - superowe, świetnie je dobrałaś :ehem:
madzikUK - 2009-01-03 13:34
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Monia B.
(Wiadomość 10317515)
MadzikUK czyli rozumiem, że miałaś przeprowadzoną operację laserową obu oczu? Qrcze, ciekawa jestem jaki to koszt i jakie trzeba spełniać warunki, żeby mieć taki zabieg, hmmm...może kiedyś, kto wie?
Ja uważam, że okularnice/okularniki nie są mniej atrakcyjni, niby dlaczego? Zależy co kto rozumie pod pojęciem 'atrakcyjność', myślę, że to pojęcie względne i co ludzi to tyle opinii, ale zgodzę się z faktem, że okulary utrudniają życie.
tak, mialam operacje laserowa robiona w Londynie 2 lata temu. ale powiem Wam, ze czasem chcialabym ponosic sobie okulary, bo chyba jednak jak sa dobrze dobrane oprawki, to dodaja uroku:D
Malla - 2009-01-03 14:39
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Dyna
(Wiadomość 10300379)
dbałam i to aż przesadnie. kurczę, okuliści w moim miescie właśnie tacy. każdy co innego, a o niedotlenienu nikt nic nie wspomniał. uf. cholerne wady wzroku.
Niedotlenienie to przecież najczęstsza komplikacja, jeśli lekarze o tym nie wspominają, to pisze każda strona internetowa... Jakie nosiłaś, ile czasu itp.?
lashqueen - 2009-01-04 17:46
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Uwazam, ze okulary urody nie dodaja. Tzn. nie spotkalam osoby, ktora by byla ladniejsza w okularach niz bez nich. Okulary dodaja twarzy surowosci, powagi, mysle ze troche tez dodaja lat. Ale to moje osobiste odczucie. Gdybym miala kiepski wzrok, to uzywalabym szkiel kontaktowych.
BioIvO - 2009-01-04 17:49
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Zastanawiam sie nad szkłami indeksowanymi. Wiem o nich tylko tyle że są ciensze od szkiełek tradycyjnych. Nurtuje mnie jedna sprawa. Czy takie szkła poza mniejszą grubością faktyczną w mm, wygladaja też na szkła z mniejszą mocą. Mam dużą wadę -6 i bardzo zalezy mi żeby nie wyglądać na "ślepego krecika;)" Już mam taki kompleks, że przeszkadza mi nie tyle fakt noszenia okularów co duża moc szkieł.
Powiedzcie mi jak to wyglada, czy naprawde okulary wygladaja lżej z indeksowanymi szkłami? Nie znam nikogo kto by nosil takie soczewki, a jestem bardzo ciekawa czy może mniej zmniejszaja oczy (mam nadzieje ze optyka tak bardzo poszła do przodu że robi cuda!)
Niedługo zaczne nowa prace i chcę wygladać fajnie, a do tego potrzebuję całkiem nowych okularów:D. Ale ciężko będzie wyszarpnąć z pustej kieszeni dużo kasy na drogie szkła indeksowane wiec musze wiedziec czy naprawde warto.
Dyna - 2009-01-05 16:01
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Malla
(Wiadomość 10323353)
Niedotlenienie to przecież najczęstsza komplikacja, jeśli lekarze o tym nie wspominają, to pisze każda strona internetowa... Jakie nosiłaś, ile czasu itp.?
nosiłam od czerwca, firma baush&lomb czy jakoś. nie narzekałam, nie zasychały mi czy ani nic z tyvh rzeczy. czy takie zapalenie kiedykolwiek minie?
pani-jesień - 2009-01-05 16:33
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez BioIvO
(Wiadomość 10340142)
Zastanawiam sie nad szkłami indeksowanymi. Wiem o nich tylko tyle że są ciensze od szkiełek tradycyjnych. Nurtuje mnie jedna sprawa. Czy takie szkła poza mniejszą grubością faktyczną w mm, wygladaja też na szkła z mniejszą mocą. Mam dużą wadę -6 i bardzo zalezy mi żeby nie wyglądać na "ślepego krecika;)" Już mam taki kompleks, że przeszkadza mi nie tyle fakt noszenia okularów co duża moc szkieł.
Powiedzcie mi jak to wyglada, czy naprawde okulary wygladaja lżej z indeksowanymi szkłami? Nie znam nikogo kto by nosil takie soczewki, a jestem bardzo ciekawa czy może mniej zmniejszaja oczy (mam nadzieje ze optyka tak bardzo poszła do przodu że robi cuda!)
Niedługo zaczne nowa prace i chcę wygladać fajnie, a do tego potrzebuję całkiem nowych okularów:D. Ale ciężko będzie wyszarpnąć z pustej kieszeni dużo kasy na drogie szkła indeksowane wiec musze wiedziec czy naprawde warto.
Też jestem ciekawa... Tylko ze ja na 100% zdecyduje się na szkła indeksowane, inna opcja nie wchodzi w rachubę...
Mam koleżankę z bardzo dużą wadą wzroku (-8 czy -9D, nie wiem dokładnie), ostatnio odebrała nowe okulary, ze szkłami indeksowanymi oczywiście, i tak mi się wydawało, że nie pomniejszają jej oczu bardziej niż moje zwykłe -4... Ale mogło mi się tylko wydawać, koleżanka ma ogromne oczęta ;)
mychamycha - 2009-01-05 17:11
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Ja noszę okulary jakoś od trzech miesięcy. Na początku rzeczywiście myślałam, że jestem przez to brzydsza i nie będę mieć powodzenia. <porażka> Teraz się sobie podobam i uważam, że okularki wręcz dodają mi uroku. Może to zabrzmi śmiesznie, ale czuję się w nich atrakcyjniejsza i bardziej sexy :)
Fakt, problemem jest średnio widoczny makijaż ale to mogę przeboleć. Kiedyś i tak, myślę, przejdę na soczewki. Dla wygody.
trinee - 2009-01-05 17:15
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Ja uważam, że dobrze dobrane oprawki dodają uroku. Niektórzy wręcz ładniej wyglądają w okularach niż bez. Ja noszę okularki już 12 lat i nie narzekam. Tylko czasem moi rodzice narzekali, jak musieli wymieniać oprawki:D. Teraz to już sama sobie kupuję nowe okulary.
atri - 2009-01-05 17:21
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Ja nosiłam okulary przeszło rok najważniejsze jest żeby się uśmiechać i być pozytywnie nastawionym bo w innym przypadku ludzie uznają cię za osobę,z która lepiej nie mieć do czynienia.Teraz niema potrzeby noszenia okularów,ale nigdy nie byłam postrzegana jako mało atrakcyjna:D:D
mychamycha ;Jak będziesz znała swoją wartość to nie będziesz postrzegana jako ktoś gorszy,nie przejmuj się ja też nosiłam...Pozostań sobą a będzie dobrze:P:P
pani-jesień - 2009-01-05 17:22
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez lashqueen
(Wiadomość 10340070)
Uwazam, ze okulary urody nie dodaja. Tzn. nie spotkalam osoby, ktora by byla ladniejsza w okularach niz bez nich. Okulary dodaja twarzy surowosci, powagi, mysle ze troche tez dodaja lat. Ale to moje osobiste odczucie. Gdybym miala kiepski wzrok, to uzywalabym szkiel kontaktowych.
A co - lubisz się chwalić rzęsami? :-p ;)
atri - 2009-01-05 17:33
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Okulary dodają powagi ale na plus bo wydajesz się jeszcze bardziej mądrzejsza....Ja mam 19 lat i w okularach nie wyglądałam na starzej........:D
pani-jesień - 2009-01-05 17:46
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez atri
(Wiadomość 10354959)
Okulary dodają powagi ale na plus bo wydajesz się jeszcze bardziej mądrzejsza....Ja mam 19 lat i w okularach nie wyglądałam na starzej........:D
Ja mam 25 lat i też nie zauważyłam, by okulary mnie postarzały - tak czy siak wyglądam na 18 :-p ;)
Kira87 - 2009-01-05 17:57
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Mnie okulary definitywnie nie dodają lat (a szkoda).
atri - 2009-01-05 18:54
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez pani-jesień
(Wiadomość 10355184)
Ja mam 25 lat i też nie zauważyłam, by okulary mnie postarzały - tak czy siak wyglądam na 18 :-p ;)
No właśnie ja mam chłopaka który też chodzi w okularach i wygląda w nich uroczo nawet bardziej mi się podoba:D
lashqueen - 2009-01-05 20:32
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez pani-jesień
(Wiadomość 10354777)
A co - lubisz się chwalić rzęsami? :-p ;)
:D
Nie pomyslalam o tym, ale masz racje - okulary nie tylko nie dodaja urody a wrecz dodatkowo zaslaniaja to, co piekne ;)
lalaith - 2009-01-06 08:57
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez lashqueen
(Wiadomość 10340070)
Uwazam, ze okulary urody nie dodaja. Tzn. nie spotkalam osoby, ktora by byla ladniejsza w okularach niz bez nich. Okulary dodaja twarzy surowosci, powagi, mysle ze troche tez dodaja lat. Ale to moje osobiste odczucie. Gdybym miala kiepski wzrok, to uzywalabym szkiel kontaktowych.
Skąd wiesz że w ogóle mogłabyś nosić soczewki? Wiele osób ich po prostu nie toleruje.
pani-jesień - 2009-01-06 10:11
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez lashqueen
(Wiadomość 10358602)
:D
Nie pomyslalam o tym, ale masz racje - okulary nie tylko nie dodaja urody a wrecz dodatkowo zaslaniaja to, co piekne ;)
E tam, nie zgadzam się, moje rzęsy widać zza okularów :-p I w ogóle nie widzę żadnego negatywnego wpływu okularów na urodę, jeżeli już to pozytywny :-p
hihi - 2009-01-06 10:58
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez pani-jesień
(Wiadomość 10363826)
E tam, nie zgadzam się, moje rzęsy widać zza okularów :-p I w ogóle nie widzę żadnego negatywnego wpływu okularów na urodę, jeżeli już to pozytywny :-p
Zazdroszczę podejścia :o
Ja, póki nie zaczęłam nosić soczewek, to okulary lubiłam, ale... gdy byłam zmuszona odstawić na jakiś czas soczewki to w okularach czułam się jak za szklana ścianą, nieatrakcyjna, brzydka, przytłumiona, ogólnie było mi fatalnie i gdy tylko mogłam znowu nosić soczewki poczułam się znacznie lepiej.
lashqueen - 2009-01-06 16:24
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez pani-jesień
(Wiadomość 10363826)
E tam, nie zgadzam się, moje rzęsy widać zza okularów :-p I w ogóle nie widzę żadnego negatywnego wpływu okularów na urodę, jeżeli już to pozytywny :-p
Jasne, i tak trzymac :)
Kazdemu podoba sie co innego. Ja pisalam tylko za siebie. Nie sposob dogodzic wszystkim.
marchewkowe pole - 2009-01-06 16:38
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez lashqueen
(Wiadomość 10340070)
Uwazam, ze okulary urody nie dodaja. Tzn. nie spotkalam osoby, ktora by byla ladniejsza w okularach niz bez nich. Okulary dodaja twarzy surowosci, powagi, mysle ze troche tez dodaja lat. Ale to moje osobiste odczucie. Gdybym miala kiepski wzrok, to uzywalabym szkiel kontaktowych.
A ja znam osoby, które bez okularów wyglądają nijako, szaro, albo wręcz mniej "inteligentnie"...
Osobiście noszę soczewki, bo mam dużą wadę (-7) i w okularach jest niewygodnie,no i zmniejszają optycznie oczy, których i tak nie mam jakichś dużych. Poza tym akurat należę do tych, którzy w okularach nie wyglądają zbyt atrakcyjnie.
pani-jesień - 2009-01-06 16:53
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez hihi
(Wiadomość 10364425)
Ja, póki nie zaczęłam nosić soczewek, to okulary lubiłam, ale... gdy byłam zmuszona odstawić na jakiś czas soczewki to w okularach czułam się jak za szklana ścianą, nieatrakcyjna, brzydka, przytłumiona, ogólnie było mi fatalnie i gdy tylko mogłam znowu nosić soczewki poczułam się znacznie lepiej.
Ja soczewek nie mogę nosić, moje oczy się strasznie przeciwko nim buntują :( Więc musiałam w sobie wyrobić odpowiednie podejście do okularów ;)
A poważnie - podobają mi się okularnicy, mój TŻ również zalicza się do ich grona - i bardzo mi się w okularach podoba :o Dobrana para okularników z nas :D
Cytat:
Napisane przez lashqueen
(Wiadomość 10369754)
Jasne, i tak trzymac :)
Kazdemu podoba sie co innego. Ja pisalam tylko za siebie. Nie sposob dogodzic wszystkim.
:) Ale przyznaję - czasem żałuję, że muszę "chować" oczy za okularami, szczególnie kiedy pomaluję rzęsy właśnie :o
lashqueen - 2009-01-06 16:59
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez marchewkowe pole
(Wiadomość 10369967)
A ja znam osoby, które bez okularów wyglądają nijako, szaro, albo wręcz mniej "inteligentnie"...
Osobiście noszę soczewki, bo mam dużą wadę (-7) i w okularach jest niewygodnie,no i zmniejszają optycznie oczy, których i tak nie mam jakichś dużych. Poza tym akurat należę do tych, którzy w okularach nie wyglądają zbyt atrakcyjnie.
Mniej wiecej na tej samej zasadzie niektorzy uwazaja, ze blondynki sa glupsze od brunetek :D
Ja, jezeli juz o tym mowa, inteligencje (lub jej brak ;) ) potrafie wyczytac w oczach ludzi (jedni maja bardziej bystre a inni mniej ;) ) . Okulary nic mi nie mowia o inteligencji :)
pani-jesień - 2009-01-06 17:04
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez lashqueen
(Wiadomość 10370370)
Mniej wiecej na tej samej zasadzie niektorzy uwazaja, ze blondynki sa glupsze od brunetek :D
Ja, jezeli juz o tym mowa, inteligencje (lub jej brak ;) ) potrafie wyczytac w oczach ludzi (jedni maja bardziej bystre a inni mniej ;) ) . Okulary nic mi nie mowia o inteligencji :)
Nie mówią, ale podobno osoby w okularach odbierane są jako bardziej kompetentne, inteligentne, profesjonalne etc. - a to wszystko dzięki naszej podświadomości ;)
marchewkowe pole - 2009-01-06 17:16
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez lashqueen
(Wiadomość 10370370)
Mniej wiecej na tej samej zasadzie niektorzy uwazaja, ze blondynki sa glupsze od brunetek :D
Ja, jezeli juz o tym mowa, inteligencje (lub jej brak ;) ) potrafie wyczytac w oczach ludzi (jedni maja bardziej bystre a inni mniej ;) ) . Okulary nic mi nie mowia o inteligencji :)
Tu nie chodzi o stereotyp czy faktyczną inteligencję danej osoby tylko o to, jak prezentuje się w okularach czy bez. I niektórzy faktycznie prezentują się lepiej.
A gratuluje zdolności czytania w oczach;)
lashqueen - 2009-01-06 17:20
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez pani-jesień
(Wiadomość 10370449)
Nie mówią, ale podobno osoby w okularach odbierane są jako bardziej kompetentne, inteligentne, profesjonalne etc. - a to wszystko dzięki naszej podświadomości ;)
Ale z drugiej strony...
Ja majac do wyboru przypadkowa osobe w okularach i przypadkowa osobe bez nich (w jakiejkolwiek dziedzinie zycia) wybralabym zawsze te druga, bo okulary sa dla mnie elementem stwarzajacym dystans miedzy mna a druga osoba. Tym samym osoba bez okularow jawi mi sie jako bardziej przystepna i sympatyczna. Wszystko zalezy chyba od indywidualnych preferencji. Dla mnie oczy, kontakt wzrokowy jest bardzo wazny. Okulary to zawsze jakas dodatkowa bariera. Z tego samego powodu bardzo nie lubie rozmawiac z ludzmi majacymi okulary przeciwsloneczne.
pani-jesień - 2009-01-06 17:23
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez lashqueen
(Wiadomość 10370720)
Ale z drugiej strony...
Ja majac do wyboru przypadkowa osobe w okularach i przypadkowa osobe bez nich (w jakiejkolwiek dziedzinie zycia) wybralabym zawsze te druga, bo okulary sa dla mnie elementem stwarzajacym dystans miedzy mna a druga osoba. Tym samym osoba bez okularow jawi mi sie jako bardziej przystepna i sympatyczna. Wszystko zalezy chyba od indywidualnych preferencji. Dla mnie oczy, kontakt wzrokowy jest bardzo wazny. Okulary to zawsze jakas dodatkowa bariera. Z tego samego powodu bardzo nie lubie rozmawiac z ludzi majacymi okulary przeciwsloneczne.
O, ja tego też nie lubię. Ale okulary korekcyjne to zupełnie inna para kaloszy - oczy są w nich widoczne i nie ma problemu z nawiązaniem kontaktu wzrokowego ;)
Ale chyba coś jest w tym, co piszesz - ja w okularach czuję się czasem nieco bardziej... hmmm... wyniośle niż bez nich :-p ;) A bardziej wyniosła=mniej sympatyczna :-p ;)
lashqueen - 2009-01-06 17:24
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez marchewkowe pole
(Wiadomość 10370663)
Tu nie chodzi o stereotyp czy faktyczną inteligencję danej osoby tylko o to, jak prezentuje się w okularach czy bez. I niektórzy faktycznie prezentują się lepiej.
A gratuluje zdolności czytania w oczach;)
Moze lepiej wg Ciebie, ale wg mnie juz niekoniecznie. De gustibus...Ja generalnie jestem negatywnie nastawiona do okularow i zaden argument do mnie nie przemowi :)
A co do czytania inteligencji w oczach ;)...To wcale nie jest trudne ;) Niektorzy maja ja wypisana w oczach (czasem na calej twarzy) a niektorzy nie :D
Tak samo mozna latwo stwierdzic, kto jest falszywy a kto nie. Wielu ludzi ma do tego nosa i nie jest to jakas wielka umiejetnosc ;)
I w ogole koncze juz dyskusje na ten temat, bo nie o to mi chodzilo. Dziewczyna postawila w tytule watku pytanie a ja tylko sie do niego ustosunkowalam. I powtarzam - dla mnie osobiscie "bezokularnik" zawsze bedzie bardziej atrakcyjny od okularnika.
Malla - 2009-01-06 19:25
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
lashqueen - od początku wątku zgadzam się z Tobą, jeśli chodzi o porównanie wyglądu tej samej osoby w okularach i bez nich, ale znam też wyjątki, które w okularach wyglądają lepiej niż bez nich, co kiedyś wydawało mi się nie do pomyślenia (nigdy nie lubiłam hasła "wyjątek potwierdza regułę", ale zaprzeczyć temu często nie potrafię)... Nie znaczy to jednak, że okularnik jest nieatrakcyjny z definicji - większość wygląda lepiej bez, ale "lepiej bez" nie znaczy od razu "nieseksownie w".
Mam szkła indeksowane, są takiej grubości jak o ok. 1-2D mniejsze moje poprzednie. Nie wiem jak przedstawia się kwestia zmniejszenia oczu, przy mojej wadzie oprócz mniejszych wydają się też bardziej wypukłe. Zresztą można poprosić o wizualizację grubości szkieł, tak mniej więcej do sprawdzenia choćby tutaj.
lalaith - 2009-01-07 10:20
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Malla Ty akurat wyglądasz tak samo ładnie zarówno w okularach jak i bez nich :)!
Malla - 2009-01-07 21:35
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Lalaith - padłam po prostu na taki komplement, dziękuję! Podbudowało mnie to po małej załamce, gdy dziś zobaczyłam na zdjęciu, jak wygląda nowa koleżanka z pracy mojego TŻ (10 facetów i ona), co do której ciągle, aż przesadnie podkreśla, że mu się nie podoba :/
Daenerys - 2009-01-08 12:11
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Hm a ja po prostu wiem, ze w okularach wygladam lepiej, albo moze juz tak bardzo sie przyzwyczailam, ze tak mi sie wydaje. :D
Nie lubie siebie bez okularow, wygladam tak jakos dziwnie, nie umiem sie odpowiednio pomalowac, oczy wydaja mi sie jakies takie male. :confused:
Dlatego tez raczej nie widze sie w szklach kontaktowych. :nie:
Poza tym nie mam duzej wady i okulary nie sa dla mnie zadnym dyskomfortem, gdy chce sie wykapac w morzu np to nie mam z tym problemu.
pani-jesień - 2009-01-08 13:56
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Malla
(Wiadomość 10391771)
Lalaith - padłam po prostu na taki komplement, dziękuję! Podbudowało mnie to po małej załamce, gdy dziś zobaczyłam na zdjęciu, jak wygląda nowa koleżanka z pracy mojego TŻ (10 facetów i ona), co do której ciągle, aż przesadnie podkreśla, że mu się nie podoba :/
No co, może mu się faktycznie nie podoba, faceci miewają czasem dziwny gust :-p ;)
lalaith - 2009-01-09 11:35
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Malla
(Wiadomość 10391771)
Lalaith - padłam po prostu na taki komplement, dziękuję! Podbudowało mnie to po małej załamce, gdy dziś zobaczyłam na zdjęciu, jak wygląda nowa koleżanka z pracy mojego TŻ (10 facetów i ona), co do której ciągle, aż przesadnie podkreśla, że mu się nie podoba :/
Bo tak jest!
Wiesz ja myślę że to jest kwestia tego że ona tam jest jedna.. Wiesz co się dzieje z więźniami gdy na korytarzu więziennym zobaczą kobietę? Ślinią się na sam widok, nieważne jaka brzydka by nie była.. Ot, tak są wygłodniali.
A w pracy to jednak Twój TŻ dużo czasu spędza, więc ja bym to zwaliła na płeć. Podkreślać to może dlatego żebyś nie była zazdrosna (nie wie że nieświadomie uzyskuje efekt odwrotny).
Mój TŻ piękny nie jest, a jak idziemy gdzieś na imprezę wyrywa wszystkie laskie jakie tam są :-O! I go to bawi! Co ja z nim mam ;)
iwaxxx - 2009-01-24 10:04
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Właśnie dowiedziałam się, że mam astygmatyzm. Podobno szkła cylindryczne są droższe od zwykłych. Czy ktoś orientuje się ile kosztuje komplet szkieł cylindrycznych? Czy przy tej wadzie wzroku można dobrać jakieś w miarę cienkie oprawki? Na jakie oprawki mam zwrócić uwagę, by nie było widać grubych szkieł. Proszę o odpowiedź.
Malla - 2009-01-24 15:23
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez iwaxxx
(Wiadomość 10631795)
Właśnie dowiedziałam się, że mam astygmatyzm. Podobno szkła cylindryczne są droższe od zwykłych. Czy ktoś orientuje się ile kosztuje komplet szkieł cylindrycznych? Czy przy tej wadzie wzroku można dobrać jakieś w miarę cienkie oprawki? Na jakie oprawki mam zwrócić uwagę, by nie było widać grubych szkieł. Proszę o odpowiedź.
Może zacznij od tego, jaką masz wadę, ile dioptrii.
iwaxxx - 2009-01-30 13:19
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Wczoraj odebrałam okulary od optyka. Nawet mi się podobają, ale nie mogę się do nich przyzwyczaić. Niepotrzebnie się martwiłam o szkła. Te do 2 cylindrów nie są droższe i da się je wstawić praktycznie w każde oprawki. Wybrałam czarno-brązowe oprawki z zabudowaną górą i dołem.
Anja92 - 2009-01-30 16:42
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Nie wiem gdzie zapytac, a mam takie pilne pytanie ;).
Na codzień noszę soczewki, ale muszę kupic sobie wreszcie odpowiednie okulary. Bardzo podobają mi się oprawki dostępne na allegro, jak np. te http://www.allegro.pl/item541298676_...rmani_bcm.html
Tylko ja jestem taka niezorientowana i nie wiem jak to jest z tym zakupem oprawek w internecie...czy jak do mnie przyjdą, to idę z nimi do optyka i tam są do nich dopasowywane szkła? Poomóżcie :o !
Malla - 2009-01-30 18:58
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Anja92 - tak, z gotowymi oprawkami i receptą od lekarza idziesz do optyka. Oprawki nie muszą być kupowane w tym samym salonie. A skąd wiesz, że będą Ci pasowały pod względem kąta, szerokości, grubości szkieł? Proponuję poprzymierzać oprawki z górnej półki w salonie, odpisać numer modelu i ewentualnie znaleźć taniej w necie. Armani jest akurat szeroko dostępny.
Anja92 - 2009-01-30 19:46
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Malla
(Wiadomość 10745862)
Anja92 - tak, z gotowymi oprawkami i receptą od lekarza idziesz do optyka. Oprawki nie muszą być kupowane w tym samym salonie. A skąd wiesz, że będą Ci pasowały pod względem kąta, szerokości, grubości szkieł? Proponuję poprzymierzać oprawki z górnej półki w salonie, odpisać numer modelu i ewentualnie znaleźć taniej w necie. Armani jest akurat szeroko dostępny.
Dziękuję za odpowiedź :), właśnie tego się obawiałam...że mogą nie pasowac.
Myślisz że mogłuby byc w Vision ? Albo Paris Optique ( czy jakkolwiek się to pisze ;) ) ?
Malla - 2009-01-30 20:06
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Ze strony VE:
...znajdą w naszych salonach największy wybór opraw, począwszy od modeli już za 39.00 zł, a skończywszy na najnowszych kolekcjach spośród tak znanych marek jak: GUCCI, Armani, Chanel, Dior, Diesel, Vogue, MIKLI, Rodenstock, Longines i inne. Nasze oprawy regularnie pojawiają się na łamach magazynów Twój Styl, Vogue, Pani, Elle itp.
Od siebie mogę dodać, że widziałam tam Pierre Cardin i Pradę.
lalaith - 2009-02-02 11:09
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Ja osobiście jestem zdania że lepiej kupić tańsze oprawki, jest mnóstwo fantastycznych zwłaszcza teraz gdy okulary po latach niełaski znowu znalazły się w modzie, a więcej kasy zainwestować w odpowiednie szkła, pocieniane, dobrej jakości, zwłaszcza jeśli ktoś ma dużą wadę
abz - 2009-03-03 10:33
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Daenerys
(Wiadomość 10396786)
Hm a ja po prostu wiem, ze w okularach wygladam lepiej, albo moze juz tak bardzo sie przyzwyczailam, ze tak mi sie wydaje. :D
Nie lubie siebie bez okularow, wygladam tak jakos dziwnie, nie umiem sie odpowiednio pomalowac, oczy wydaja mi sie jakies takie male. :confused:
Dlatego tez raczej nie widze sie w szklach kontaktowych. :nie:
Poza tym nie mam duzej wady i okulary nie sa dla mnie zadnym dyskomfortem, gdy chce sie wykapac w morzu np to nie mam z tym problemu.
a mi ludzie mówia, ze wyglądam ładnie w okularach i bez. Czasem mam takie momenty, ze jak jestem bez okularów to oczy wydają mi sie takie jakieś zapadniete, twarz pusta, jak sie to wypełni odpowiednim makijażem (jak np mnie pamalowano na slub) to ten problem znika i podziwiam jakie to ja mam fajne oczy :o mam wadę -5 więc dla mnie okulary sa niezbędne do życia i funkcjonowania, na plażę musiałam sobie zrobić przeciwsłoneczne korygujące...A szkła kontaktowe też bardzo lubiłam, ale moje oczy przestały je lubic i się buntują więc jestem "skazana" na okulary :cool:
Cytat:
Napisane przez lalaith
(Wiadomość 10781678)
Ja osobiście jestem zdania że lepiej kupić tańsze oprawki, jest mnóstwo fantastycznych zwłaszcza teraz gdy okulary po latach niełaski znowu znalazły się w modzie, a więcej kasy zainwestować w odpowiednie szkła, pocieniane, dobrej jakości, zwłaszcza jeśli ktoś ma dużą wadę
zgadzam sie, ostatnio właśnie zaszalałam i zakupiłam 2 pary nowych okularków i wzięłam do nich droższe, wycieniane szkła :ehem:
saraswathi - 2009-03-11 17:21
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Noszę okulary od pierwszej klasy podstawówki. Nie używam soczewek, bo są bardzo drogie przy mojej wadzie. Taniej by mi wyszła korekcja laserem - mam zamiar wkrótce iść na wizytę i pogadać z lekarzem, ale to co się naczytałam o skutkach ubocznych... ;( ale warto iść, popytać...
Nie chcę nikogo urazić, ale moim zdaniem okularnicy wyglądają o wiele gorzej w okularach niż bez. :( Komentarze typu "mam znajomych, którzy wyglądają lepiej w okularach" mnie nie przekonują - wynika to raczej w moim przekonaniu z przyzwyczajenia, że daną osobę cały czas widzimy w okularach i wydaje nam się, że gdy ściąga okulary wygląda dziwnie.
Nie lubię okularów. :( Wyglądam w nich źle, czuję się źle, ogólnie jest źle a poza tym
-zima: wchodzę do sklepu BUF białe mleko - okulary zaparowane
-lato: słońce, idę ulicą marszcząc całą twarz, bo mnie razi. a te okulary przyciemniane wyglądają strasznie dziwnie (moja mama ma takie)
I mogłabym tak pisać i pisać o wadach okularów, ale to raczej nie ten wątek...
Wiem, mogło być gorzej. Czym są okulary przy problemach świata? przy bardzo poważnych chorobach? Ale jest to dla mnie problem. Ok, nie będę sobie żył podcinać, jeśli przyjdzie mi całe życie oglądać świat przez szkiełka, ale jestem przekonana w 100%, że bez okularów czułabym się lepiej
Podsumowując:
okularnik mniej atrakcyjny? odpowiadam: TAK
okularnik brzydki? NIE, ale dużo traci... ;(
To oczywiście tylko i wyłącznie moje zdanie. Możecie mieć inne i pozazdrościć tym okularnikom, który właśnie mają inne zdanie niż ja - tak jest znacznie prościej, no ale mojego zdania to już nic nie zmieni. Pozostało mi więc tylko iść do specjalisty zajmującego się laserową korekcją wzroku i albo podjąć ryzyko zabiegu(i zbierać kasę), albo wypełnić kolejny kupon lotto z nadzieją, że wygram tyle pieniędzy, że nie będę musiała się martwić do końca życia o koszty soczewek. (oczywiście jeżeli w ogóle mogę mieć zabieg czy nosić soczewki - choć chyba wolałabym soczewki z uwagi na mniejsze ryzyko...).
Pozdrawiam wszystkich - tych bardziej zadowolonych z okularów i tych mniej zadowolonych...
AsiCcccCA - 2009-03-11 17:31
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
JA też nie lubie Moich okularów :cry: i znajomi ,rodzina mówią ze w okularach nie wyglądach strasznie zle czy coś ale bez okularów całkiem inaczej duzoładniej :(
saraswathiide własnie do mojego okulisty pytac sie o te zabiegi laserowe i czy to na mojej wadzie bedzie możliwe .... tez bardzo boje sie skutków :(
evciusia - 2009-03-11 18:14
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
1 załącznik(i/ów)
Wiecie co to i ja się tu wypowiem...
Chyba po prostu muszę się komuś wyspowiadać i to jest odpowiedni watek.
Noszę okulary od zawsze i od zawsze były powodem moich kompleksów.
I te kompleksy coraz bardziej się pogłębiają.
Od tygodnia noszę się z zamiarem zmiany okularów na nowe(niestety na soczewki nie mam co liczyć ze względów finansowych) i jak się okazuje na porządne okulary w rozsądnej cenie chyba też nie :/
Dzisiaj tak sobie chodziłam po różnych optykach w moim pięknym Zabrzu i jak się dowiaduję same porządne szkła będą mnie kosztowały 460 zł, w połowie porządne 230 :/
No i z oprawkami mam ten sam problem, nie wiem czy nie umiem sobie dopasować(na stylistę też raczej funduszy nie mam) czy po prostu powinnam chodzić bez, z widoczną wadą, załamka :( takie które mi pasują(jak twierdzi moja mama) kosztują ponad 300 zł :/
Czyli jedna moja stażowa wypłata to za mało :(
Dodam moje zdjęcie w obecnych już wysłużonych ponad 3-letnich okularach... już mi i tak wszystko jedno...
Ahh... tak chodziłam po tych optykach i nastawiałam się na to, że chcę, żeby oprawki było widać(przy wyborze ostatnich było całkiem na odwrót)... na przekór sobie chyba chcę zrobić z nich jakiś swój atut, ale to chyba całkiem nie dla mnie :(
W życiu bym nie pomyślała, że chodzenie po optykach jeszcze bardziej mnie zdołuje, ale że aż tak bardzo to już w ogóle... normalnie siedzę i ryczę :(
AsiCcccCA - 2009-03-11 18:34
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
jak trudno Ci wybrać to rób Sobie zdjecia (tak jak Ja :D)a w domu zdecydujesz w których Ci najlepiej
Okulary =mójkompleX :(
Malla - 2009-03-11 18:34
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
evciusia - masz bardzo delikatne oprawki, w ogóle ich nie widać, na pewno nie czynią Cię brzydszą, bo są bardzo neutralne! Jaką masz wadę, że aż tyle zażyczyli sobie za szkła? Ja mam ok.-5D i płaciłam za jedno jakieś 100-120zł. Polecam mniejsze salony, bo mają mniejszą marżę na szkła. Duże sieci nawet jak mają tanie oprawki, to sobie właśnie za szkła sporo żądają... Weź koleżankę, porób sobie zdjęcia tak jak Asia pisze i potem na spokojnie wybierz coś dla siebie.
evciusia - 2009-03-11 19:18
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
AsiCcccCA A wiesz, że nawet o tym nie pomyślałam? No niestety ten mój kompleks z roku na rok staje się coraz większy, jestem coraz mniej pewna siebie etc.
Malla Ja mam w każdym oczku inaczej w prawym plus 4 i astygmatyzm ale nie duży(ale jest) w lewym około 1,5 plusa... 430 zł za szkła zażyczyli sobie w tym salonie, w którym kupowałam obecne(tu całość wyszła 350 zł z tym, że szkła nie były tej superowej jakości, ale też nie najgorsze).
Byłam też w mniejszym jednym, tam za dobrej jakości szkła liczą 90 zł(i tu byłam w dużym szoku) tyle, że mniejszy wybór oprawek(Cenowo też fajnie 150-300), tyle, że większość plastikowych, trochę jestem uprzedzona nie raz mi się plastikowe połamały :(
Rzeczywiście tak na szybko trudno mi coś było wybrać, raczej często okularów nie zmieniam tak samo jak fryzury etc. tym bardziej muszę się dłużej zastanawiać jakie wybrać. O wiele łatwiej by było gdyby każde, które mi się podobają-pasowały, a tak nie mam zbytnio pola do popisu :(
Marzą mi się jakieś cienkie oprawki koloru chabrowego(nigdzie takich nie widziałam niestety :( ) ehhh :(
Malla - 2009-03-11 19:31
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
evciusia - nie musisz kupować szkieł w tym samym miejscu co oprawki
evciusia - 2009-03-11 19:48
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Fakt... o tym tez niestety nie pomyślałam :eek:
saraswathi - 2009-03-11 20:04
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
będę trzymać kciuki, AsiCcccCA! Ja idę na konsultację w kwietniu, bo teraz nie mam możliwości. Zobaczmy, co nam powiedzą...
AsiCcccCA - 2009-03-12 07:52
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Ja sie jeszcze nie zapisałam ,ale na dniach sie zapisze ....musze poczytać o skutkach tego zabiegu bo nawet nie czytałam :o
pani-jesień - 2009-03-12 10:01
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Ja w poniedziałek byłam u optyka i wybrałam sobie nowe oprawki :jupi: Już nie mogę się doczekać, aż je odbiorę :D Dla mnie okulary nie są problemem, a to wybieranie, przymierzanie - uwielbiam :-p Gdybym było mnie na to stać, miałabym mnóstwo różnych oprawek - toż to jak biżuteria ;)
Za oprawki dałam 151 zł, a za szkła ok. 460 zł - dodam, że w małym saloniku (do którego wpadłam zupełnie spontanicznie :D) i myślałam, że będzie taniej :cool:
Malla, mi niedawno optyczka powiedziała, że dobrze jest kupować oprawki ze szkłami w jednym salonie (a nie oprawki tu a szkła tam), bo wtedy są mniejsze problemy z ewentualną reklamacją :rolleyes:
fiolka85 - 2009-03-12 12:00
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez pani-jesień
(Wiadomość 11406487)
Dla mnie okulary nie są problemem, a to wybieranie, przymierzanie - uwielbiam :-p Gdybym było mnie na to stać, miałabym mnóstwo różnych oprawek - toż to jak biżuteria ;)
Malla, mi niedawno optyczka powiedziała, że dobrze jest kupować oprawki ze szkłami w jednym salonie (a nie oprawki tu a szkła tam), bo wtedy są mniejsze problemy z ewentualną reklamacją :rolleyes:
Ja też uwielbiam przymierzać oprawki :D
Dokładnie tak pisze pani jesień lepiej kupić wszystko w jednym salonie bo wtedy w razie jakiegokolwiek uszkodzenia oprawki w trakcie montażu nie ma problemu czyja to była wina...poza tym nie wszystkie oprawki nadają się do wszystkich mocy szkieł. Poza tym jeżeli w trakcie użytkowania okularów coś nam się uszkodzi wykrzywi to też może być problem że jeden optyk będzie twierdził że to wina oprawki a drugi że źle zamontowanych szkieł i nikt nie będzie chciał wziąć odpowiedzialności na siebie. Moim zdaniem lepiej wszystko załatwić w jednym miejscu i oszczędzić sobie ewentualnych problemów z reklamacją.
evciusia co masz na myśli pisząc dobrej jakości szkła? bo moim zdaniem za 90 zł ciężko dostać dobre szkła. Warto pytać jakiej firmy szkła ktoś sprzedaje ponieważ jest kilka światowych porządnych firm i są też firmy " no name". Niektórzy sprzedają te byle jakie soczewki w cenach tych markowych bo klienci najczęściej nie zwracają uwagi na takie rzeczy.
I jeszcze jedna rada przy wybieraniu oprawek. Przymierzaj nie tylko te które Ci się podobają bo czasem oprawki które wyglądają nieciekawie na półce mogą świetnie pasować do kształtu Twojej twarzy.
pani-jesień - 2009-03-12 12:15
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez fiolka85
(Wiadomość 11408113)
evciusia co masz na myśli pisząc dobrej jakości szkła? bo moim zdaniem za 90 zł ciężko dostać dobre szkła. Warto pytać jakiej firmy szkła ktoś sprzedaje ponieważ jest kilka światowych porządnych firm i są też firmy " no name". Niektórzy sprzedają te byle jakie soczewki w cenach tych markowych bo klienci najczęściej nie zwracają uwagi na takie rzeczy.
Ja właśnie całkiem zapomniałam zapytać o markę szkieł :( Zapytam przy odbiorze - teraz to i tak nie ma już znaczenia, ale ciekawa jestem...
fiolka85, wzięłam szkła z indeksem 1,56, bo cena tych z 1,61 była już dla mnie za wysoka :( Nie wiem czy w ogóle opłaca się ten indeks 1,56, ale całkiem niepocienionych nie chciałam :o I nie zdecydowałam się na dogrubienie lewego, słabszego szkła :o
fiolka85 - 2009-03-12 17:23
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Mam nadzieję, że będziesz zadowolona z efektu :)
indeks 1.56 to zawsze więcej niż zwykły 1.5 :D
Malla - 2009-03-12 18:19
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Pani Jesień - a proponowali Ci dogrubienie?
pani-jesień - 2009-03-13 08:38
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez fiolka85
(Wiadomość 11413660)
Mam nadzieję, że będziesz zadowolona z efektu :)
indeks 1.56 to zawsze więcej niż zwykły 1.5 :D
:)
Cytat:
Napisane przez Malla
(Wiadomość 11414762)
Pani Jesień - a proponowali Ci dogrubienie?
Optyk mi powiedział, że jest taka możliwość, ale tylko ode mnie zależy czy z niej skorzystam - przypomniałam sobie szkło zielone i niebieskie (;)) i zdecydowałam, że chcę bez dogrubienia...
CzerwonyKolczyk - 2009-04-11 19:12
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
witam :cmok:
zdaję sobie sprawę, że pytanie które tu zadam może być dla Was dziwne, ale mnie to trapi i załapałam przez to doła :o
kupiłam sobie okulary ( już 2 w swoim życiu) wybrałam czarne , z przodu grafit, kwadratowe oprawki, na dole bez
oczy mam w sumie blisko siebie osadzone, do optyka wybrałam się z koleżanką, wszystkie pary, a właściwie szkła miały taką samą długość, teraz wydaje mi się, że są trochę za szerokie...:o
czy mogłybyście mi napisać ile cm mają Wasze szkła i hm ile cm macie od końca oka to końca szkła ? :o wiem, że dziwne pytanie, ale mam nadzieję, że ktoś odpisze
zdjęcia w okularach póki co, nie chcę tu wstawiać. Z góry dziękuję za odpowiedź ;)
wesołych świąt :)
Malla - 2009-04-14 20:50
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
CzerwonyKolczyk - mam dość szeroko osadzone oczy i wąską twarz, sporo oprawek odrzuciłam ze względu na dużą szerokość, ale jednak znalazłam, tarcze mają ok. 4,5 cm szerokości.
Pani Jesień - jak się sprawują?
abz - 2009-04-15 07:57
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez CzerwonyKolczyk
(Wiadomość 11845987)
witam :cmok:
zdaję sobie sprawę, że pytanie które tu zadam może być dla Was dziwne, ale mnie to trapi i załapałam przez to doła :o
kupiłam sobie okulary ( już 2 w swoim życiu) wybrałam czarne , z przodu grafit, kwadratowe oprawki, na dole bez
oczy mam w sumie blisko siebie osadzone, do optyka wybrałam się z koleżanką, wszystkie pary, a właściwie szkła miały taką samą długość, teraz wydaje mi się, że są trochę za szerokie...:o
czy mogłybyście mi napisać ile cm mają Wasze szkła i hm ile cm macie od końca oka to końca szkła ? :o wiem, że dziwne pytanie, ale mam nadzieję, że ktoś odpisze
zdjęcia w okularach póki co, nie chcę tu wstawiać. Z góry dziękuję za odpowiedź ;)
wesołych świąt :)
Myśle,że takie mierzenie wcale nie będzie pomocne. Niektórzy mogą dobrze wyglądać jak maja szerokie okulary, sprawiające wrażenie wystajacych, a inni kiepsko. Może wklej zdjęcie samej lini oczu w okularach, nie musisz całej dokładnie twarzy pokazywać
CzerwonyKolczyk - 2009-04-15 12:50
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez Malla
(Wiadomość 11885996)
CzerwonyKolczyk - mam dość szeroko osadzone oczy i wąską twarz, sporo oprawek odrzuciłam ze względu na dużą szerokość, ale jednak znalazłam, tarcze mają ok. 4,5 cm szerokości.
dziękuję :cmok:
Cytat:
Napisane przez abz
(Wiadomość 11889129)
Myśle,że takie mierzenie wcale nie będzie pomocne. Niektórzy mogą dobrze wyglądać jak maja szerokie okulary, sprawiające wrażenie wystajacych, a inni kiepsko. Może wklej zdjęcie samej lini oczu w okularach, nie musisz całej dokładnie twarzy pokazywać
ale chciałam sprawdzić, czy nie mam jakiś dziwnie szerokich :D
zdjęcia póki co nie wstawię w okularach, mam nadzieję, że się przyzwyczaje :)
evciusia - 2009-04-19 20:07
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
6 załącznik(i/ów)
Nareszcie mam moje nowe okulary :)
Tyle, że po tych kilku dniach noszenia naszły mnie wątpliwości co do wyboru oprawki.
Całość wyszła mnie równo 250 zł, a spodziewałam się co najmniej dwukrotnie wyższej kwoty... no ale znalazłam fajny mały zakładzik optyczny :D
Oprawki są firmy CUBE, spodobały mi się dlatego, że wydają się być zwykłymi, aż tu nagle
patrząc lekko z boku jest efekt odwróconych oprawek :) no i wydawało mi się, że mi pasują...
Oba szkiełka +3,5 D, anty refleksy i tylko 90 zł za szkła, są lekkie, pięknie się błyszczą :D
Foto w starych, nowych x2, z lekkiego boku, złożone oprawki i od góry :)
Waszym zdaniem zmiana na plus czy minus?
Tylko szczerze proszę :P
Edit: na moje głupie miny nie zwracajcie uwagi, lekko byłam wstawiona ;)
abz - 2009-04-21 08:10
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
uważam, że zmiana na plus :) kwestia paru dni i jak założysz stare oprawki to stwierdzisz: jak ja mogłam w nich chodzic? Bynajmnije u mnie tak jest, stare oprawki wydawały mi sie najfajniejsze i najlepsze i najładniejsze, ale jak teraz je założe to myśle: ten kształt to juz przeszłość, nie wiem jak mogłam tak długo w nich chodzić?
Także opraweczki fajne, wyglądasz jak najbardziej OK
Malla - 2009-04-22 22:09
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
evciusia - i te, i tamte są mało widoczne na Twojej twarzy, szkła wydają się cieniutkie. Ekstrawagancję się ceni, zobaczysz że za parę lat wybierzesz coś jeszcze bardziej odważnego!
marilyn monroe - 2009-05-08 20:53
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
ja bylam dzisiaj u okulistki i mi powiedziala ze mam jedno oko plusowe a drugie minusowe i ze powinnam nosic okulary na stale i nie wiem co o tym myslec bo to bylo w przychodni i cala wizyta trwala 10 min jutro ide prywatnie do innej i zobaczymy co mi powie
kamalaska - 2009-05-09 00:21
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
okularnik jak okularnik musi miec pasujące oprawki i tyle
dobra_wróżka - 2009-05-09 06:43
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
ja kupiłam komplet szkieł za 150 zł, tzn, że to jest jakiś szajs?
Malla - 2009-05-09 19:03
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Nie, czemu? Zależy jaka to firma, jak są zrobione szkła, jakie mają moce... Równie dobrze może to być taniocha z dużą marżą, jak produkt szanowanej firmy w korzystnej cenie.
niewidzialna24 - 2009-05-19 12:04
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Cytat:
Napisane przez dobra_wróżka
(Wiadomość 12221395)
ja kupiłam komplet szkieł za 150 zł, tzn, że to jest jakiś szajs?
no co Ty. wszystko zależy od mocy szkieł, tego czy masz indeks, cylindry,
czy masz krótkowzroczność czy nadwzroczność, czy dodatkowo astygmatyzm itd.
ja kiedyś 100 zł za szkła (za parę). ale to były szklane.
potem musiałam zmienić na mocniejsze (grubsze) i zainwestowałam w plastikowe. do tego dobrałam antyrefleks, i utwardzanie. wyszło koło 120-150 (już nie pamiętam ile dokładnie).
w zeszłym roku zainwestowałam w Sunsensor (chyba tak się pisze:p:)
do tego indeks, antyrefleks i utwardzanie i para szkieł wyniosła 250 zł. dodam, że to są szkła które ściemniają się pod wpływem światła- tańsza wersja Transitions- jednak ja jestem z nich bardzo zadowolona.
przed paroma dniami zamawiałam kolejne okulary- okazało się, że wzrok mi się pogorszył. a z tego względu że mam cylindry i dużą różnicę między jednym a drugim okiem wybrałam szkła z większym indeksem (ale nie pamiętam dokładnie ile) do tego najnowszą (tak mi powiedzieli w salonie) powłokę Mystic. cena za parę (i to po 6% rabacie) to ok. 230- 250 zł. chciałam znowu kupić sobie szkła fotochromowe ale jak padła cena to stwierdziłam, że mnie po prostu na nie nie stać (chyba coś koło 200 zł za szkło:().
okulary odbieram jutro i już się nie mogę doczekać:)
co do salonu- to oprawki i szkła kupuję od kilkunastu lat w jednym i tym samym salonie- od okulistów wiem, że jest to jeden z najlepszych salonów. zresztą- do tej pory sama się przekonałam o tym:)
kiedyś chciałam kupić okulary w Vission Express ale okazało się, że nie mają tam nic nadzwyczajnego (no chyba, że akurat tak trafiłam) a jak mi się już jakieś spodobały to koszowały od 400 zł wzwyż (plus do tego oczywiście cena szkieł dochodzi).
Dobra_wróżka a powiesz jaką masz wadę?
Malla - 2009-05-19 19:22
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
O, tak, w VE nawet jak znajdziesz oprawki w promocji, to szkła są drogie...
Nancy_Franciss - 2009-06-28 16:57
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Witajcie.
Mam pewien 'problem' ,aktualnie nosze okulary prostokatne ,z oprawka u góry. Niby delikatne ale oprawka górna jest czarna. Te okulary strasznie mnie postarzają;/ Bez nich wyglądam zupełnie inaczej ,a jak ubiorę o wiele powazniej,doroślej itd...
Za jakiś czas wymieniam okulary ,razem z nowymi oprawkami i tu pytanie -jaki kolor oprawki wybrać? Bo na pewno wezme ten sam 'krój' i kształt ale chodzi o kolor ,żeby aż tak bardzo mnie nie postarzały . Myślałam nad bordowym ,albo srebrnym ale chyba za bardzo będzie się błyszczec...
Jak myslicie?
evciusia - 2009-06-28 17:18
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Ja bym postawiła bardziej na zieleń, czerwień, niebieski, zależy jaki kolor Ci pasuje, jaki lubisz. Jak sama widzisz kilka postów niżej ostatnio wybrałam czarne, ale tylko dlatego, że w innych kolorach takiej oprawki nie mieli, wybrałam je ze względu na "krój", tak bardzo się w sobie w nich spodobałam :)
Teraz troszkę żałuję, że nie wybrałam innych(np.czerwonych), bardziej kolorowych, tym bardziej, że jesteśmy młode, więc po co dodatkowo się postarzać kolorem czarnym, srebrnym etc. Nie wiem jak Tobie ale mi się bordo w ogóle nie podoba, ale to już kwestia gustu.
Spróbuj z kolorami delikatne oprawki muśnięte kolorem mogą dodać charakteru a Twojemu wizerunkowi tego "czegoś" co będzie Cię czyniło oryginalną :)
Taka moja mała opinia :)
Nancy_Franciss - 2009-06-28 18:07
Dot.: Okularnik mniej atrakcyjny?
Własnie chodziło mi o czerwień ,ale nie taką rażącą ;) Od razu bym wzięła jakieś w kolorze ,ale lubię nosić różne dodatki i będę musiała wtedy wybierac takie które będą pasowac dajmy na to do czerwonych oprawek... Bo co za dużo to nie zdrowo.
Strona 13 z 15 • Zostało znalezionych 3241 wyników • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15